de CASSOWORRIE - Reisverslag uit Sydney, Australië van franz - WaarBenJij.nu de CASSOWORRIE - Reisverslag uit Sydney, Australië van franz - WaarBenJij.nu

de CASSOWORRIE

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

05 Juni 2007 | Australië, Sydney

yep yep nog maar weer eens wat typen. tis namelijk 5 juni in de ochtend en onze skydive is niet doorgegaan vanwege het weer, dus hoeveel dingen kan je bedenken om een gat op te vullen van 15 uur met slecht weer in Cairns. (hehe) naja dus dan ga je bijvoorbeeld typen ja om dat gat tevullen.

dus ik heb ook wel weer wat meegemaakt dus houd hem goed vast of ga er goed op zitten ( de stoel) en val niet achterover
ik heb er trouwens ook weer fotooties opgezet voor de diehard Frankvolger.

na, Sim en ik gingen naar Cape trib voor een boottochtje op een boot met als optie dat er ook gedoken kon worden. richting een prachtig reef ergens een km tje of 50 uit de kust van cape trib. daar gingen we voor of aan anker. en we zaten daar met een mannetje of 20 op die boot en er was niemand die wilde duiken , maar alleen lekker gingen snorkelen, naja ik liet mij mijn duikkans niet door mijn kleine neusje boren, dus ik ging er voor. helemaal in mn eentje en mijn eigen duikinstructor, dat was natuurlijk wel helemaal fantastisch. hij legde me alles netjes en goed uit en ik moest een aantal testjes doen en toen ik daarvoor geslaagd was gingen we met ze 2tjes in volle bepakking naar beneden. echt rete vreemd om zo onder water te kunnen ademen en wat het dan extra lastig maakt dat het ook adembenemend was. ( serieus erg lastig) prachtig koraal gezien 12 meter diep gegaan in het water en Nemo gezien en heel veel andere gekleurde visjes. alles staat op de foto van mijn onderwatercamera ( het heeft zn voordelen met een dame op pad te gaan, want die denken er aan om een onderwatercamera te kopen) de fotoos zijn ontwikkeld en woooowwiie erg cool.
toen gingen we eruit lekker gelunched op de boot en toen vroeg tie van joh Frank geen zin om nog een keer te gaan vanmiddag en ja hoor de 2 e keer was weer net zo gaaf.


na toen kwam 3 juni.................. de dag die deze man nooit vergeten kan
zal het eens lekker sappig omschrijven,
we stonden op met een goed gevoel van joh we gaan er eens een leuke dag van maken en een paar leuke wandelingen doen in het regenwoud van cape trib..
na, begin al weer wit weg te trekken .
vrienden en vriendinnen weest uw allen blij dat deze vrind van uwe deze dag zonder de nodige kleerscheuren en gaten doorstaan heeft.
want wat er geschiedde was dat na onze eerste honderd meter wij in aanraking kwamen (ik zo goed als letterlijk) met de bewonderingswaardige CASSOWARIE vogel. nooit van gehoord? houezo. het beest is een vogeltje waar wij eveneens nog nooit van gehoord hadden. we hadden wel de borden langs de weg gezien met het plaatje van die vogel exclusief de grootte( hadden ze vergeten er bij te vermelden, ozzies) met als idee rij deze beesten niet aan want er zijn er nog maar 1200 in leven in het wild op de wereld???!!!! dus wij aan de wandel kwamen we 1 van die 1200 beesten op de wereld tegen!!!!!???? hij was uuhhh redelijk groot mijn eerste reactie was ook letter, jezus tering wow watthahellisthat? maar goed hij was "nog" op veilig afstand, dus wij de cameraas voor de ogen en richten, vuur. FLITS de kip was wakker en wist ons te vinden. het beest wandelde rustig richting ons toe en sneed ons af via de tuin langs onze boardwalk. kwam netjes tussen ons in staan, ik met de rug naar de parkeerplaats en Sim in de richting van de bush. zij was zo geschrokken dat ze niet meer kon bewegen wat denk ik haar redding was geweest, want ik dacht van joh laat ik maar eens rustig weg lopen en dat vond kip interessanter, dus daar stond ik oog in oog met ( letterlijk oog in oog) die kip, het apparaat was zeker 1,96m met een snavel van 10cm lang die eveneens 10 cm van mijn 2 mooi lieve grote blauweoogjes vandaan stond te wachten om er eentje uit te bijten. na ik liep dus rustigjes weg richting de auto, 100 metertjes zijn nog nooit zo ver geweest. in mn rug hoorde ik Casso hijgen en snuiven, opeens had hij een beetje afstand genomen, dus dacht ik ik trek even een sprintje, niet doen mensen komt u op de veluwe in 1 ende zelfde positie ga niet rennen. niet rennen hoort u. ik deed dat dus wel en toen deed hij dat dus ook en heel hard, viel bijna flauw van angst mijn knieen knikte als nog geen knie ooit geknikt heeft.mijn pols zat boven de 563 slagen per seconde. ik mijn pas weer even ingehouden beest weer strak achter me, kreeg ook ineens de gedachte van binnen nu en 5 seconde is de kans zeer aanwezig dat ik er een kontgat bij heb. na uiteindelijk kwam ik bij de parkeerplaats ( open plek voor autoos) en Casso bleef in "zijn" bush.
dus na een tijdje toen ik een beetje hersteld was, was er nog steeds een meisje in het regenwoud alleen.
ik nog steeds in shock toestand een grote stok opgezocht en naar de uitgang van die route gelopen ( het was een rondje ) al mn mannelijkheid bij mekaar geraapt als een echte Tarzan op zoek naar de Jane. liep nog geen fokking 10 meter die bush in ligt daar een slang van een metertje of 1.5 midden op het pad met een kikker in zn bek. hij schrok van mij en nam de bene de bush in, maar liet nog wel vriendelijk zn lunch op de weg liggen. een kikker vol onder het slijm en bloed totaal vergiftigd. die deed het niet meer en daar moest ik dan voorbij lopen. u kunt zich voorstellen en wat voor gemoedstoestand ik was. de woorden die toen uit mijn mondje rolde worden in dit vehaal gecensureerd. naja uiteindelijk kwam ik Simone tegen die er een beetje pips uitzag . ook totaal in shock wij naar de auto gelopen ( het wat stijve kikkertje lag er nog steeds) op naar een koffie tentje. ik liep daar een ranger uitziende ranger tegen het lijf en vroeg hem is de Casso gevaarlijk voor de mens? nou daar kwam het ... er zijn al verschillende incidenten geweest waarbij de Cassokip geweldige schade heeft aangericht zoals het stukken pikken uit mans en vrouws lichaamsdelen. hij liet met duim en wijsvinger zien wat voor stukken. of hij valt je aan met zn klauwen als een velociraptor en zorgt voor een gapend gat van boven tot onder aan 2 kanten. woefff dat ding had ik 5 min. achter me aanlopen op pik en klauwafstand. stond er mee oog in (bijna) oog. de volgende paar uur was het erg rustig in de auto. nog even naar een riviertje geweest savonds uiteten, moeders was tenslotte jarig. het toen nog maar weer eens uitvoerig over onze ervaring met de kip gehad en we kwamen toch wel tot de conclussie dat ik een beetje mazzel had vandaag.
zit u nog lekker op die stoel?
heb ook besloten geen bush meer in te gaan hier en wil alleen nog maar kust en golven en kroegen zien. alleen morgen zie ik dan die kust vanaf 5km hoogte, maar goed dat is toch anders niet?

nou veenendaal en omstreken, geniet van de kerkewijk geniet van de flats geniet van pratteburg geniet van fietspaden geniet van mr de Uyl geniet van asfalt en ik hoop uw spoedig te kunnen vergezellen in het goede en gemoedelijke leventje dat u ECHT heeft.

een dikke pakkerd van Franzan

  • 05 Juni 2007 - 04:34

    Inge:

    heb jij mijn gespierde gevlekte armen nodig?

  • 05 Juni 2007 - 20:03

    Gerko:

    waarschijnlijk is die kip op afstand gebleven vanwege de geur uit je onderbroek. jij hebt ook altijd mazzel.gr.

  • 06 Juni 2007 - 12:11

    Daddy:

    Kangaroo's, kakatoe's, haaien, dolfijnen, nemo visjes, kakadu, krokodillen, casuaris, slangen, etc. Kun je niet even regelen dat Australie 15000 km. deze kant op drijft.

  • 11 Juni 2007 - 20:28

    Tarzan:

    Thanks God, a new Steve Irwin is born!!!
    Reincarnation???



  • 12 Juni 2007 - 12:07

    Gerda Van Kruistum:

    Ja, rustig op Prattenburg wandelen, vergeet dat maar mooi. Wat staat er 2 dagen na je verhaal in de krant?
    JOGGER AANGEVALLEN DOOR KRAAI OP PRATTENBURG.Tot 2x toe. Die kraai zat gewoon in de boom te wachten voor die vent weer verder ging hollen om weer toe te slaan.
    groet Gerda

    P.S. Hoe was je sky dive??????

  • 19 Juni 2007 - 11:06

    Durk:

    Franz, jij bent op dit moment toch niet in Melbourne he?

  • 20 Juni 2007 - 03:23

    Frunk:

    nee durk ik ben wel in sydnie

  • 20 Juni 2007 - 21:13

    Hielke:

    Gosh Franz
    Bent een aardige zoo aan het verzamelen, maar fijn dat alle 10 vingertjes nog dit bericht hebben kunnen typen. Na alle reacties van je op mijn vorige mail ga ik er maar vanuit dat de volgende date in Veenendaal is en niet Thailand. Bier staat hier dus vanaf 25 augustus koud op je te wachten.
    Dikke Kus Hielke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Juli 2007

taaitaai land

21 Juni 2007

home "sweet" home

05 Juni 2007

de CASSOWORRIE

31 Mei 2007

hit the road frank

25 Mei 2007

bzzzzzzzzzzzzzzzzz bzzzzzzzz

Actief sinds 07 Sept. 2006
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 15619

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: