bzzzzzzzzzzzzzzzzz bzzzzzzzz - Reisverslag uit Sydney, Australië van franz - WaarBenJij.nu bzzzzzzzzzzzzzzzzz bzzzzzzzz - Reisverslag uit Sydney, Australië van franz - WaarBenJij.nu

bzzzzzzzzzzzzzzzzz bzzzzzzzz

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

25 Mei 2007 | Australië, Sydney

nou nou nou nou weer een verhaal dat niet vergeten mag worden............

Zat in Broome een beetje te relaxen van al dat avontuur. in een lekker luxe hostel met palmboompies en een zwembad paar hangmatten een boekje een lekker biertje en altijd dat mooie weer..
je kan je niet voorstellen wat een behoefte je daar aan hebt wanneer je een dag of 10 in een auto ligt te stinken en elke dag aan het rijden, surfen en genieten bent. tis zwaar.
naja na een paar dagen begin je weer eens nieuwe mensen te leren kennen en het begint weer gezellig te worden en je snapt het al er wordt weer gedronken gefeest en gepokerd. vooral dat pokeren dat begint me toch wel goed te liggen. net voordat ik broome zou verlaten een dikke 70 dollar gewonnen ( en dat betekend dus een gratis tank)
om broome even te beschrijven. het is een soort vakantieparadijsje met een fantastisch strand en palmbomen en dat is het .
naja dat is dus wel goed vol te houden, maar men begrijpt dat je na een daggie of wat weer de reiskriebels krijgt en dat de einddatum begint te kietelen( en dat is vervelende jeuk kan ik je vertellen). de missie was en is nog steeds Sydney met Peter ergens halverwege Juni.

had me eigen voorgesteld om samen verder te gaan met Thomas maar de beste Belg had geen geld meer en moest werken in Broome, dus dat werd een zware beslissing . ik kon niet langer wachten vanwege mijn strak reisschema. wat betekende voor de zoveelste keer een emotioneel afscheid met de nodige drank. natuurlijk weer en knal feest gehad en de volgende dag ging hij op een boot een beetje visjes vangen voor d komede 2 weken. na lekker dan Frank is weer alleen op de wereld ( yeah right)
uhm nagoed ik had dus wel een reismaat nodig om een beetje de kosten te delen en misschien een beetje gezelligheid.
echt een lift regelen is zo makkelijk je belt gewoon een paar gasten op die aan het prikbord hangen en een lift willen naar Darwin en het volgende uur heb je een nieuwe reismaat.
en de nieuwe reismaten waren niets minder dan een franse soos en duitse duitser. de franse soos haakte op het laatste moment af omdat ook een baantje had gekregen , dus wat houd je over een duitse. lekker dan , nagoed het klikte wel gelukkig , samen boodschappen gedaan op de zaterdag. en zondag was de vertrek dag. het vervelende van vrouwen is dat de dames over het algemeen wat meer geld besteden aan koekies chippies toch wel boter en kaas en tonnen aan water want je weet maar nooit wat er gebeurt. naja je wil natuurlijk niet voor dat de reis begint in de tegenaanval gaan en zeker niet tegen een duitse. dus met wat ja en amen de hele auto volgepakt met water eten en water. volgende dag dus vertrokken.
een kmtje of 2500 intverschiet op pad met een goede zin en lekkere muziek.
de duitser ( maak er even Simone van klinkt wat vriendelijker) dus die duitser had een fijne eigenschap ze wilde namelijk alle mooie dingen onderweg zien. ( ik zei al kijk gewoon steeds naar rechts en dat is het mooiste wat je onderweg tegenkomt)
we kwamen terecht is een soort park met allemaal lagoons en palmbomen ( echt die dingen hebben ze echt te veel maar ze zijn zo leuk) de volgende dag hadden we een vlucht geboekt over de Bungle bungle en over een prachtig meer vol met krokodillen. we mosten om bloody 5 uur opstaan, maar het was echt super. in een klein vliegtuigje 2,5 uur in de lucht met superuitzichten en een zonsopgang.
daarna wij weer verder op pad richting het mooiste park van Australie het Kakadu national park. we hebben er een dag of 3 voor uitgetrokken en serieus dat was echt fantastisch. het park is net zo groot als nederland en vol met water vallen, levensgevaarlijk wandeltochten langs stijle bergwanden en ravijnen. nog een boottour gedaan en wat echte wilde salty's gezien. de zoutwaterkrokodil, in die watertjes wil je ook echt niet zwemmen.
een paar weggetjes genomen die Peter met moeite aankon, maar Peter en Frank dat is de combinatie, door rivieren en plassen scheuren alsof je leven ervan af hangt ( blijf toch een jongetje dus een beetje cross country op zn tijd )
en toen na onze Kakadu ervaring hup naar links gegaan naar het Lietchfield park. en dat was even lekker bijkomen weer na al die extreme wandeltochten, lekkere watervallen lekker weertje een beetje lezen bijkomen en dan de volgende dag op naar Darwin.
maar voor dat ik ik Darwin ben ga ik eerst nog even zeiken, want het lijkt wel of alles koek en ei was, maar das nie zo.
want wat hebben ze hier in the top end? muggen wat een klote apparaten zijn dat zeg. ik heb geleden zoals nog nooit iemand geleden heeft , geloof me KGINGKAPOT. na een daggie wandelen, ploeteren en klauteren heb je best zin in een goede nachtrust, nou dat ging dus niet door vanaf Kakadu. om half 8 wordt het donker en dat komen die ellendige dingen tot leven. als het donker is kan je verder ook niets meer doen dan gewoon gaan slapen in Peet, maar het probleem is dat het nog wel een beetje poepend warm is, valt opzich goed op te lossen door middel van het openen van de deuren of de ramen, maar dan komende die tering beesten binnen. probleem onoplosbaar en 1 grote ellende. je ligt bijna piemelnaakt in die wagen omdat het zo warme is,je wil niet weten hoe dood ik gestoken ben daar in die auto, na dan denk laat ik maar ewoon in slaap vallen en laat ze maar prikken, maar da ga nie , want naast dat die dingen prikken hebben ze nog de vervelende gewoonte om zo lekker met zn allen om je hoofd heen te zoemen. na je wordt gek. niet normaal zeg. geprobeert om alle ramen en deuren dicht te doen en die beesten te vermoorden. na een uur gejaagd te hebben en geprobeert te gaan slapen wordt het zo heet en benauwd in de auto dat dat niet uit tehouden is, je hebt geen keus er moet een raam open.............
uiteindelijk met een lange broek aan een vest sokken een korte broek over je handen heen en nog een dun shirtje over je gezicht de deuren open en wachten tot je in slaap valt. niet te doen.
naja wordt je de volgende ochtend wakker , stront chaggie weer op pad en dat deden we 3 dagen achter elkaar. goede test kan ik je vertellen voor de band tussen Nederland en Duitsland, maar volgens mij zijn we geslaagd er voor geslaagd
na zit nu in darwin, zonde dat ik hier weer snel wegmoet tis echt een super gaaf stadje, iedereen is zo ontzettend easy going dat me heerlijk op mn gemak voel. lekker koude biertjes, allemaal aardige gasten int hostel(geen muggen )(wel airco) elke avond live muziek in de kroegen , gisteravond naar een zomermarkt geweest met een paar gasten lekker gegeten en gedronken en zo kom ik deze dagen prima door. morgen of overmorgen even over steken naar Cairns. misschien nog even een lift regeln maar zit er ook aan te denken om het alleen te doen, bedoel Simone was tof maar je kan natuurlijk niet aan Thomas tippen. ze hield niet echt van mijn muziek laat staan als ik het hard wilde horen. een beetje te georganiseerd ( blijft een meisje) van organiseren had tom ook nog nooit gehoord (dat ligt me wat beter) maar wat ik meeste gemist heb is gewoon de slappe humor die wij Belgie versus Nederland wel hadden . en geloof me humor is het beste wat je kan hebben in auto als je 24/7 met elkaar opgescheept zit en weet dat je meer dan 2000km moet rijden.
dat was in het kort wat ik de afgelopen tijd weer heb meegemaakt, de mooiste natuur vind je hier bovenin in australie. echt pa koop een keer ticket voor deze parken hier. barst van gekke vogels kakatoes papagaaien levensgrote roofvogels
oja kakadu had 600 verschillende vogelsoorten.
kan het ook allemaal weer niet beschrijven.

nog 6 weekies te gaan in Oz ik heb echt geen zin om het te verlaten wil graag nog wat langer blijven hier bonvenin en na de verhalen geluisterd te hebben is Cairns ook erg leuk. nagoed de vriendelijke groeten weer en ga nu even lekker met wat gasten in het park liggen met een boek en wat biertjes drinken



werkse he!!!!!!!!!!!!!!!

  • 26 Mei 2007 - 17:26

    Sanne:

    Goedemorgen, middag en avond to u 2

  • 28 Mei 2007 - 05:32

    Inge:

    WOEHOE! Spanning, avontuur, gevaar! Was doodsbenauwd weet je dat? Zag al Wolf Creek voor me... Maar klinkt alsof je het min of meer overleefd hebt. Het was zwoegen geloof ik. Ach ja... Freo... Ik moet weg, Frankje, wordt helemaal gek hier. Geld te over (4000 dollar!) dus moet ik maar wat aan Thomas lenen om hem bij jou terug te brengen? Met de Belgische humor hier zit het wel gebakken, ga misschien met Belg Bob en Belg Erik mee naar boven. We zullen allemaal wel zien. Erg leuk, maar het magische trio zit er niet meer in natuurlijk. Anyway, ik ga even boodschappen doen en schoenen kopen! Ha!
    Dikke kus

  • 29 Mei 2007 - 10:05

    Fam. Van Asselt:

    Frank helemaal te gek wat jij daar allemaal meemaakt , het zal wel afkicken zijn als je hier weer zaterdagsavonds op de markt loop om een pilsje te halen .Nou geniet nog van de laatste weken daar en groetjes van ons allen uit het toch wat saai Veenendaal .

  • 29 Mei 2007 - 13:47

    Durka Durka:

    ...Wolfmother was bloody-Ozzy-good mate! Muse was ouderwets inhaken & springen met vriend Bellamy en Samshing Pumpkins zonder vervelende muggen is nie vervelend! Maar Pinkpop zonder Franz is toch anders...
    Gelukkig hebben we de foto's nog!

    ut ga you good mate

    regards, Durka Durka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Juli 2007

taaitaai land

21 Juni 2007

home "sweet" home

05 Juni 2007

de CASSOWORRIE

31 Mei 2007

hit the road frank

25 Mei 2007

bzzzzzzzzzzzzzzzzz bzzzzzzzz

Actief sinds 07 Sept. 2006
Verslag gelezen: 60
Totaal aantal bezoekers 15614

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: